اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

گوگل این اطلاعات را از شما دارد

  • کد خبر: ۱۸۲۰۴۶
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
گوگل این اطلاعات را از شما دارد
گوگل اطلاعاتی از کاربران خود در اختیار دارد که اگر کاربران بدانند غافلگیر می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، اینترنت درک ما از اطلاعات را کاملاً تغییر داده است، به ویژه پس از آن که موانع تعیین کننده برای دسترسی به آن اطلاعات و چگونگی استفاده از آن برداشته شده است.

وقتی اطلاعاتی را جست و جو می‌کنید یا می‌خواهید از چیزی که نمی‌دانید با خبر شوید، به شبکه جهانی وب متوسل می‌شوید و احتمالاً یک سایت وجود دارد که باید به آن مراجعه کنید که در صدر همه این سایت‌ها Google.com قرار دارد.

در حالی که متداول‌ترین صفت در مورد گوگل این است که همه چیز را می‌داند و هیچ اطلاعاتی از آن پنهان نیست، آیا تا به حال فکر کرده اید که این موتور جست و جو در مورد شما چه می‌داند؟

امروز، اطلاعات، تاریخ‌ها و به طور خاص، داده‌های خصوصی شما کالایی است که بدون اطلاع شما قابل فروش و مبادله است. البته گوگل با ارائه یک موتور جست و جوی رایگان نتوانسته به یکی از سودآورترین شرکت‌های جهان تبدیل شود.

با این حال، گوگل یک منبع ارزشمند برای هر کسی است. چه دانش آموزی باشید که به دنبال پاسخ یک امتحان هستید، چه بخواهید با یکی از دوستانتان بر سر متن آهنگ جدید بحث کنید، این موتور جست و جو نشان دهنده دانش فراوانی در همه زمینه‌ها است.

اما، هر بار که چیزی را جست و جو می‌کنید، گوگل در پشت صحنه یک نمایه برای شما ایجاد می‌کند.

از آن جایی که گوگل یا شرکت مادر آن، آلفابت، صاحب بسیاری از وب‌سایت‌های محبوب دیگر مانند جی‌میل و یوتیوب است، داده‌های مربوط به شما را از هر دوی این سایت‌ها نیز جمع‌آوری می‌کند.

خوشبختانه، در چند مرحله ساده، می‌توانید ببینید گوگل در مورد شما چه می‌داند. هنگامی که مرورگر خود را باز کردید و وارد Gmail یا Google شدید، می‌توانید در گوشه سمت راست بالای دکمه Applications و سپس روی Account کلیک کنید.

در بخش Privacy and personalization، روی Manage your data and privacy ضربه بزنید. در این صفحه، می‌توانید تمام ویژگی‌هایی را که Google بر اساس جست و جوها، سابقه YouTube و صندوق ورودی Gmail به شما مرتبط کرده است، ببینید.

بر این اساس، وقتی شما روی گزینه Maps time line در صفحه مدیریت داده‌ها و حریم خصوصی خود کلیک کنید و مکان‌هایی را که در ماه‌های گذشته بازدید کرده‌اید را در نقشه گوگل ببینید یا سابقه تمام جست و جو‌های خود روی «YouTube» و برنامه‌های دیگر مرتبط با گوگل مشاهده کنید، غافلگیر خواهید شد.

چگونه مانع از ردیابی خود توسط گوگل شویم؟ 

اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از خود و داده هایتان انجام دهید. حذف همه تنظیمات روشن و خاموش می‌تواند کمی خسته کننده باشد، اما اگر واقعاً نگران حریم خصوصی خود هستید، این بهترین اقدامی است که می‌توانید برای محافظت از خود انجام دهید. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات توسط گوگل، غیرفعال کردن شخصی‌سازی تبلیغات است.

مانند هر شرکت فناوری دیگری، Google سعی می‌کند شما را متقاعد کند که آن را روشن نگه دارید و به شما می‌گوید که اگر روشن نباشد تأثیر منفی بر تجربه آنلاین شما خواهد داشت.

اما منظور واقعی آن‌ها این است که نمی‌توانند شما را با تبلیغاتی که به طور تصادفی روی آن‌ها کلیک کرده اید هدف قرار دهند. در عوض، تبلیغات دیگری را مشاهده خواهید کرد که ممکن است به شما مربوط باشد یا نباشد و عمداً آن‌ها را نادیده بگیرید. پس از تغییر سوئیچ به حالت خاموش، باید از سیستم خارج شوید و مرورگر خود را مجددا راه اندازی کنید تا انتخاب جدید شما اعمال شود.

البته، اگر غیرفعال کردن شخصی‌سازی تبلیغات خیلی ریشه‌ای به نظر می‌رسد، مطمئناً می‌توانید سایر ویژگی‌هایی را که Google به شما اختصاص داده است، مانند ردیابی مسیر، مکان و فعالیت در یوتیوب و صفحات وب را حذف و غیرفعال کنید.

با این حال، خطرناک‌ترین و مهم‌ترین آماری که باید مراقب آن باشید، سابقه موقعیت مکانی شما در Google Maps است. اگر افراد ممنوعه به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند، می‌تواند خطری جدی برای امنیت و حریم خصوصی شما ایجاد کنند.

شاید بهترین ویژگی که می‌توانید انتخاب کنید حذف خودکار است. این گزینه به طور خودکار تاریخچه شما را برای بازه زمانی مشخص شده پاک می‌کند.

این ویژگی به این دلیل مفید است که به شما امکان می‌دهد تاریخچه خود را برای استفاده شخصی خود نگه دارید، اما پس از مدت زمان معقولی، آن تاریخچه پاک می‌شود تا نه شما و نه گوگل نتوانید از آن استفاده کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->